Social Items

Bahagian Kawalan Kualiti Makanan

PEJABAT KESIHATAN KAWASAN Sebarang pertanyaan sila hubungi Pegawai Teknologi Makanan pada 800 pg - 500 ptg PKK Kota Kinabalu 088-726324. Pengurusan Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan.


Persoalan Mengenai Perintah Kawalan Pergerakan Berkaitan Premis Dan Jualan Makanan Ramai Orang Tertanya Tanya Mengenai Aktiviti Yang Boleh Dan Tidak Boleh Dilaksanakan Semasa Tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Di Sini Kami Jelaskan Antara Aktiviti

Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan BKKM bertanggungjawab memastikan keselamatan dan kualiti makanan di Negeri Selangor.

Bahagian kawalan kualiti makanan. Bahagian ini diketuai oleh Timbalan Pengarah Kesihatan Keselamatan dan Kualiti Makanan dan beliau bertanggungjawab kepada Pengarah Kesihatan Negeri Terengganu. Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan Kementerian Kesihatan Malaysia. Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan Jabatan Kesihatan Negeri Johor Jalan Persiaran Permai 820024 mi Johor Bahru Johor Malaysia 81200 Get Directions.

Bahagian ini bertanggungjawab dalam merancang melaksana memantau dan menilai. Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan diwujudkan untuk melindungi orang awam dari bahaya kesihatan dan penipuan dalam penyediaan penjualan dan penyimpanan makanan. Memastikan keselamatan makanan dan.

BKKM Mengawal Keselamatan Makanan Negara. Hentikan penggunaan tin kitar semula dalam penyediaan makanan. Bahagian Kawalan Kualiti Tanaman Jabatan Pertanian Malaysia.

August 28 at 1202 AM. 03-8885 0796 03-8885 0797 atau emel ke bkkmmohgovmy Nota. Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan Jabatan Kesihatan Negeri Sabah Tel.

November 26 2020. PKK Tuaran 088-793881. Aktiviti ini telah berkembang dengan pesat sejak tahun 1950an.

Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan BKKM adalah salah satu Program di bawah Ketua Pengarah Kesihatan KKM. Memastikan makanan yang dibekalkan kepada pengguna adalah selamat dan berkualiti serta melindungi pengguna daripada penipuan terhadap makanan yang dimakan dan dibeli oleh mereka. Jun 10 2021 Kredit Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Majlis Sambutan Hari Keselamatan Makanan Sedunia 2020 Bersama Pelancaran Garis Panduan Pengiklanan Makanan akan diadakan pada 3 September 2020 dan dirasmikan oleh YB Dato Sri Dr Adham bin Baba Menteri Kesihatan Malaysia. Apr 30 2021 Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan BKKM adalah salah satu Program di bawah Ketua Pengarah Kesihatan KKM. MyGAP myOrganic Sektor Tanaman is at Akademi Usahawan Tani Kg Awah.

Pematuhan Domestik dan Import. Dari aspek pentadbiran bahagian terbahagi kepada tujuh unit utama iaitu. Banyak kemudaratan yang boleh berlaku disebabkan penggunaannya.

Hubungi nombor yang tertera dan masukkan nombor sambungan. Tin terpakai tidak sesuai digunakan sebagai pembungkus makanan. Kualiti Makanan JKN Johor Johor Bahru Johor.

Sebarang urusan rasmi sila Hubungi NO TEL. Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan diwujudkan untuk melindungi orang awam dari bahaya kesihatan dan penipuan dalam penyediaan penjualan dan penyimpanan makanan. Pelaksanaan aktiviti BKKM adalah berdasarkan peruntukan dan prosedur yang ditetapkan di bawah Akta Makanan 1983 dan Peraturan-Peraturan Makanan 1985 Peraturan-Peraturan Kebersihan Makanan 2009 dan Peraturan-Peraturan Makanan.

Ianya sesuai digunakan sebagai rujukan oleh pengusaha makanan dan pengendali makanan di premis makanan. Unit Institusi Sajian Makanan. Berikutan Perintah Kawalan Pergerakan yang telah diumumkan Bahagian Keselamatan Dan Kualiti Makanan akan menangguhkan penerimaan pelawat buat sementara waktu.

May 15 2020 Nantikan tayangan ekslusif video Kawalan Keselamatan Makanan Negara. Yang akan disiarkan secara serentak di semua platform media sosial BKKMHQ. 088-611 581 SEBARANG PERTANYAAN.

Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan BKKM di peringkat negeri diketuai oleh Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri Keselamatan dan Kualiti Makanan manakala di peringkat daerah pelaksanaan aktiviti adalah di bawah Unit Keselamatan dan Kualiti Makanan Pejabat Kesihatan Daerah. Kursus Training Of Trainer myGAP dan myOrganic anjuran Jabatan Pertanian Negeri Pahang. December 6 at 800 PM.

Unit Kawalan Eksport Pembangunan Industri. November 26 2020. 43 rows Pejabat Kesihatan KLIA Unit Kawalan Mutu Makanan Import Tingkat 5 Kompleks.

46 talking about this. Garis Panduan ini disediakan bagi panduan keselamatan makanan sepanjang arahan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat PKPB di premis makanan seperti restoran kedai makan kafeteria kantin medan selera gerai kiosk penjaja dan food truck. Kredit Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan Kementerian Kesihatan.

088-248 201 Sylvia Stephen Pegawai Teknologi Makanan C41 Unit Keselamatan dan Kualiti Makanan Pejabat Kesihatan Kawasan Kudat Tel. Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan Kementerian Kesihatan Malaysia. Negeri serta Youtube Rasmi Saluran BKKM.


Bahagian Keselamatan Dan Kualiti Makanan On Twitter Dalam Memastikan Keselamatan Dan Kualiti Makanan Adalah Sentiasa Terjamin Diharapkan Agar Semua Pihak Yang Memberikan Sumbangan Mengikuti Segala Saranan Dan Panduan Yang Telah Dikeluarkan Oleh


Jom Dapatkan Afyaa Hayyiba From Wellous Anda Sekarang Whatsapp Ke 017 326 3088 In 2021 Food Brussel Sprout Brussel


Show comments
Hide comments

No comments